Skapa trygghet och handlingskraft hos medarbetarna. Spara tid åt HR och era chefer. Med vår personalhandbok får ni färdiga texter, dokument, mallar, och en användarvänlig portal anpassad till er grafiska profil.
Medarbetarportal
En personalhandbok gör informationen lättillgänglig
Genom att samla riktlinjer, värderingar, regler och rutiner skapar ni tydlighet och enkelhet för era medarbetare. De hittar snabbt rätt information oavsett var de befinner sig via mobil, surfplatta eller dator och behöver därför inte gå genom sin chef eller HR för att få svar på sina frågor.
Medarbetarportalen är en lättanvänd plattform. För den som ansvarig får ni ett publiceringsverktyg med redigeringsbara texter, dokument och mallar. Allt framtaget tillsammans med sakkunniga experter och anpassat till aktuella lagar och regelverk. Ta del av lättolkade och juridiskt korrekta texter inom bland annat arbetsrätt och arbetsmiljö. Personalhandboken har automatiska uppdateringar av aktuella lagar och regler.
Välj en eller flera anpassningar för er medarbetarportal:
- Personalhandbok Kommun - Anpassad efter Allmänna Bestämmelser
- Personalhandbok Kyrka - Anpassad efter Kyrkans Allmänna Bestämmelser
- Employee Handbook - För engelskspråkiga medarbetare
- Kollektivavtal - få era kollektivavtal sökbara i portalen
- Inloggning med Single Sign On (SSO)
Tillval för en bättre upplevelse
Handboksguiden - ert stöd i arbetet med personalinformation
Handboksguiden är ett komplett stöd för dig som arbetar med er personalinformation. Verktyget ger dig fullt stöd oavsett om ni har ett intranät, en personalhandbok eller en chefshandbok. På så sätt ser du till att er personal- och chefsinformation alltid är uppdaterad och aktuell! Handboksguiden gör arbetet enklare och innehåller juridiskt korrekta och uppdaterade:
- texter
- dokument
- mallar.
Vad innehåller Handboksguiden?
- Uppstartsguide - kom igång snabbt och enkelt
- Färdiga texter - välj bland exempeltexter om personalrutiner, arbetstid, semester, tjänsteresor m.m.
- Gör så här-guider - beskriver hur texten ska användas
- Dokument och mallar - spara tid och undvik felaktigheter med våra mallar
- Tips och underhåll - texter och funktioner är under ständig utveckling
- Nyheter och uppdateringar - löpande och månadsvis
Vi guidar er genom hela implementationsprocessen
1. Uppstartsmöte
Vi fastställer portalens syfte och stämmer av mål och förväntningar. Vi tar även fram en implementeringsplan och bryter ner projektet i olika delmål.
2. Utbildningsmöte
Vi utbildar er i admin- gränssnittet så att ni kan göra de ändringar och anpassningar ni önskar. Vi visar även Adminguiden där det finns instruktionsfilmer och manualer.
3. Arbetsmöten
Vi arbetar tillsammans i portalen så att ni blir trygga i redigerarläget och kan ändra i er portal på egen hand.
4. Avstämningsmöten
Vi stämmer av att projektet går enligt plan och följer upp eventuella frågor om innehållet och admingränssnittet.
5. Inför lanseringsmöte
Vi går igenom de sista detaljerna inför lanseringen och säkerställer att portalen uppfyller sitt syfte.
6. Projektavslut
Vi följer upp att lanseringen gick enligt plan och rundar av projektet tillsammans.
Fördjupa dig inom internkommunikation
Här har vi samlat ett antal faktablad om internkommunikation som kan passa dig.
Internkommunikation - Fem enkla steg för en tydlig struktur
I detta faktablad får du veta hur du i fem enkla steg skapar en struktur för god internkommunikation – en kommunikationsplan för verksamheten.
Internkommunikation - Skapa innehåll som engagerar
Den interna kommunikationen är viktig för att skapa ett starkt arbetsgivarvarumärke. Lär dig grunderna för att skapa innehåll som engagerar - på riktigt.
Internkommunikation - Aktiviteter för en starkare företagskultur
I detta faktablad pratar vi om hur du kan utveckla dialogen med dina medarbetare och skapa en stark företagskultur genom internkommunikation.
Boka en demovisning
Är nu nyfiken på att veta mer om vår Medarbetarportal? Boka en demovisning så tittar vi på hur vi kan hjälpa dig med just dina behov.