Kontakta oss
Välkommen till vår kontaktsida. Här hjälper vi våra existerande kunder med deras frågor och teknisk support. Om du inte är kund och har frågor om våra produkter eller priser, vänligen kontakta vår säljavdelning. Du når oss alla vardagar klockan 8–16, med lunchpaus klockan 12–13.
Vanliga frågor och svar
Vi vill att så mycket information som möjligt ska vara tillgänglig för våra kunder. Därför vill vi gärna dela svaren på vanligaste frågorna som inkommer till oss.
Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta oss gärna så hjälper vi dig.
Du kan logga in med tvåfaktorsinloggning eller SSO. Arbetar du inom skola eller förskola kan du även logga in med Skolfederation. Inloggningssidan hittar du här.
Försök gärna följa stegen nedan om du har problem med att logga in på ditt användarkonto.
- Gå in via draftit.se och klicka på "Logga in". Klicka sedan på "Glömt lösenord".
- Du ska nu ha fått ut ett återställningsmail. Med hjälp av detta mail får du möjlighet att skapa ett nytt lösenord. Om du inte tar emot något återställningsmail får du gärna ta en titt i skräpposten för att säkerhetsställa att det inte har landat där. Skulle det inte ha dykt upp där heller bör du kontakta den som ansvarar för den aktuella tjänsten i er organisation. Detta för att säkerhetsställa att du har ett användarkonto att logga in med i tjänsten. Det kan vara så att det krävs en särskild direktinloggningslänk och inte ett individuellt användarkonto för att komma åt innehållet i fråga.
Om inget av dessa alternativ har lyckats lösa ditt inloggningsproblem är du varmt välkommen att kontakta oss på support@vismadraftit.se så hjälper vi dig så fort vi kan!
Kontot låser sig i de fallen man försöker logga in med ett felaktigt lösenord för många gånger. Skicka in till oss på supporten ditt ärende så kommer vi att låsa upp ditt konto. Skicka till: support@vismadraftit.se.
När vi på supporten har låst upp ert konto så skickas det ut ett återställningsmail. Med detta får du möjlighet att upprätta ett nytt lösenord. Direkt därefter får du åtkomst till ert konto på nytt.
Maila in till oss på support@vismadraftit.se med vilka faktureringsuppgifter som ska ändras så tar vi på supporten kontakt med vår ekonomiavdelning för att göra denna justering.
Tyvärr så listas detta ej på våra fakturor idag, men vi jobbar på att i framtiden kunna få med detta på våra fakturor. I nuläget kan du kontakta support@vismadraftit.se så återkommer vi med licensperioden för era tjänster/verktyg.
Ja, våra verktyg har stöd för SSO koppling och vi använder oss utav Visma Connect. Vi stödjer alla de vanligaste konfigurationerna.
Single Sign On är en autentiseringsprocess som tillåter en användare att få åtkomst till flera system med en och samma uppsättning inloggningsuppgifter, som exempelvis användarnamn och lösenord.Ett tredjepartsverktyg används för att det ska vara enkelt och smidigt för användaren att bara logga in en gång till flera system, program och datorer.
Nej, inte just nu. Vi tittar på behov och möjligheter framåt, men har ännu ingen fast planering för ett införande.
Maila, ring eller chatta med oss
Välkommen att kontakta oss på det sätt som passar dig bäst! Du når oss alla vardagar klockan 8–16, med lunchpaus klockan 12–13.
Maila oss
support@vismadraftit.se
Ring oss
010-199 23 50