Faktablad
Distans- och hybridarbete
Covid-19 tvingade många företag att anpassa sig till distansarbete för att både kunna upprätthålla verksamheten och skydda medarbetarnas hälsa. I samband med detta snabbades också den tekniska utvecklingen upp. Att ha digitala möten visade sig gå (nästan) lika bra som fysiska möten - främst för kontorsarbetare. Givetvis var det enklare för vissa företag och branscher att göra denna anpassning än andra. Även om pandemin inte längre innebär begränsningar i samma omfattning som det gjorde 2020, lever vissa rester kvar. Begreppen hybridarbete och distansarbete är något de allra flesta känner till idag och många verksamheter har fortfarande inte gått tillbaka till 100% fysisk närvaro på arbetsplatsen.
I detta faktablad får du bland annat svar på frågorna
- Vad betyder begreppen och vad skiljer de åt?
- Vilka regler gäller för arbetsplatsen?
- Vad ska en distansarbetespolicy innehålla?
- Vems ansvar är utrustningen?
Fyll i formuläret för att ladda ner faktabladet
Efter att du har fyllt i formuläret kommer du att få ett mail med ditt faktablad.