I översikten samlas alla dina ärenden så du enkelt kan överblicka dessa. I rullistan uppe till vänster väljer du antal ärenden du vill visa. Detta är alltid filtrerat på tio om ingen ändring görs av dig.
Mina ärenden – Välj om du vill filtrera ärenden och enbart visa "Mina ärenden", "Mina anmälningar”, "Alla ärenden" eller "Arkiverat".
Sök – Sök bland dina ärenden. Till exempel kan du söka på elevs personnummer, enhet
eller datum.
Menyraden innehåller följande kategorier i KB Incident:
- Id – namn på anmälan. Detta nummer skapas automatiskt av systemet. Ett ID-nummer går att ändra, men vi rekommenderar er att undvika personuppgifter.
- Kategori – vilken typ av kränkning anmälan gäller (kategori fylls i först när utredning påbörjats).
- Ansvarig – vem som är ansvarig för utredningen.
- Status – vilket steg i processen ärendet befinner sig i.
- Enhet – vilken förskole- eller skolenhet barnet eller eleven tillhör.
- Organisation – vilket verksamhetsområde enheten tillhör.
- Skapad – det datum då anmälan skapades.
- Ändrad – det datum då ärendet senast uppdaterades.
Tips!
Du kan högerklicka på ett ärende och "Öppna i ny flik" för att inte förlora ordningen när du ska sammanställa dina anmälningar!
Du kan högerklicka på ett ärende och "Öppna i ny flik" för att inte förlora ordningen när du ska sammanställa dina anmälningar!
Du kan sortera din överblick genom att klicka på någon av ovanstående rubriker i menyn.
Vem kan se vad?
Vilka ärenden som syns i översikten styrs av användarens behörighet:
- Anmälaren – ser ärenden som anmälaren själv har skickat in och de tilldelade ärenden som anmälaren blivit delegerad att utreda.
- Rektor – ser samtliga anmälningar som kommer in på de enheter rektorn är ansvarig.
- Huvudmannen – ser samtliga ärenden på alla enheter som ingår i organisationen. Huvudmannen hittar sina ärenden under "alla ärenden".