Översikt

I översikten samlas alla dina ärenden så du enkelt kan överblicka dessa. I rullistan uppe till vänster väljer du antal ärenden du vill visa. Detta är alltid filtrerat på tio om ingen ändring görs av dig.

Mina ärenden – Välj om du vill filtrera ärenden och enbart visa "Mina ärenden", "Mina anmälningar”, "Alla ärenden" eller "Arkiverat".

Sök – Sök bland dina ärenden. Till exempel kan du söka på elevs personnummer, enhet
eller datum.oversiktkb

Menyraden innehåller följande kategorier i KB Incident:

  • Id – namn på anmälan. Detta nummer skapas automatiskt av systemet. Ett ID-nummer går att ändra, men vi rekommenderar er att undvika personuppgifter.
  • Kategori – vilken typ av kränkning anmälan gäller (kategori fylls i först när utredning påbörjats).
  • Ansvarig – vem som är ansvarig för utredningen.
  • Status – vilket steg i processen ärendet befinner sig i.
  • Enhet – vilken förskole- eller skolenhet barnet eller eleven tillhör.
  • Organisation – vilket verksamhetsområde enheten tillhör.
  • Skapad – det datum då anmälan skapades.
  • Ändrad – det datum då ärendet senast uppdaterades.
Tips!
Du kan högerklicka på ett ärende och "Öppna i ny flik" för att inte förlora ordningen när du ska sammanställa dina anmälningar!

Du kan sortera din överblick genom att klicka på någon av ovanstående rubriker i menyn.


Vem kan se vad?

Vilka ärenden som syns i översikten styrs av användarens behörighet:

  • Anmälaren – ser ärenden som anmälaren själv har skickat in och de tilldelade ärenden som anmälaren blivit delegerad att utreda.
  • Rektor – ser samtliga anmälningar som kommer in på de enheter rektorn är ansvarig.
  • Huvudmannen – ser samtliga ärenden på alla enheter som ingår i organisationen. Huvudmannen hittar sina ärenden under "alla ärenden".