Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Om (nya)Dataskydd

Lär dig hur (nya)dataskydd sammanför system, leverantörer och personuppgiftsbehandlingar för ett mer transparent och säkert dataskyddsarbete. 

Ett enklare och säkrare dataskyddsarbete.
Många förlitar sig på Excel för att hantera sin registerförteckning. Även om det kan fungera inledningsvis, blir det snabbt en ohållbar och riskabel lösning i takt med att en organisation växer. Att samordna dataskyddsarbetet när flera personer behöver tillgång till samma dokument är både ineffektivt och problematiskt.Det är också svårt att styra vem som kan se och ändra vad i ett Exceldokument. Filer kan enkelt kopieras, mejlas och sparas lokalt. Detta gör det näst intill omöjligt att kontrollera och begränsa åtkomsten till olika informationsmängder.

Vår Dataskydds plattform är utformad för att ta bort dessa risker. Ni får ett säkert system där dataskyddsarbetet kan delegeras och utföras längre ut i organisationen. Resultatet är att ni sparar tid, minimerar risker och kan fokusera på er kärnverksamhet.
  • Riskhantering och DPIA
    Systemet analyserar automatiskt era personuppgiftsbehandlingar och meddelar när en konsekvensbedömning (DPIA) krävs. Agera proaktivt, minimera risker och bevisa er efterlevnad.
  • Flexibilitet och anpassning
    Forma verktyget efter era processer. Lägg till egna kategorier och anpassa formulär för att spegla er verksamhets unika behov.
  • En plattform för båda rollerna
    Plattformen har dedikerade register och funktioner som stödjer er i rollen som både personuppgiftsansvarig och personuppgiftsbiträde.
  • Behörighetsstyrning
    Anpassa behörigheter globalt eller koppla dem till specifika organisatoriska delar, ända ner på enhetsnivå.
  • Översikt och spårbarhet
    Få omedelbar överblick med en övergripande dashboard, versionshistorik och möjlighet att exportera registerförteckningar direkt från verktyget. Ni har alltid full kontroll och kan snabbt ta fram underlag vid en revision.