Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Om nya Dataskydd

Lär dig hur (nya)dataskydd sammanför system, leverantörer och personuppgiftsbehandlingar för ett mer transparent och säkert dataskyddsarbete. 

Från krångligt kalkylark till säker plattform
Ett enklare och säkrare dataskyddsarbete
Många organisationer förlitar sig på Excel för att hantera sin registerförteckning och dokumentera sitt dataskyddsarbete. Även om det kan fungera inledningsvis, blir det snabbt en ohållbar och riskabel lösning i takt med att en organisation växer och regelverken skärps.

Att samordna arbetet när flera personer behöver tillgång till samma dokument är både ineffektivt och problematiskt. Det är också svårt att styra vem som kan se och ändra vad i ett Exceldokument. Filer kan enkelt kopieras, mejlas och sparas lokalt, vilket gör det näst intill omöjligt att upprätthålla full kontroll och begränsa åtkomsten till känslig information.

Varför vi byggde en ny och smartare plattform
Med dessa utmaningar som utgångspunkt har vi utvecklat en helt ny version av vår dataskyddsplattform. Vårt fokus har varit att skapa ett system som inte bara är säkert, utan också markant enklare och mer flexibelt att arbeta i för alla användare. Den nya tekniska miljön är ett stort lyft som ger er som kund större möjligheter att anpassa verktyget efter era unika processer.

Dessutom är plattformen byggd för framtiden, med en tydlig vision att addera fler funktioner för att på sikt fungera som ett komplett stöd för ert GRC-arbete (Governance, Risk & Compliance).

Vår plattform är utformad för att helt ta bort riskerna med manuell hantering. Ni får ett säkert och centraliserat system där dataskyddsarbetet kan delegeras och utföras effektivt längre ut i organisationen. Resultatet är att ni sparar tid, minimerar risker och kan fokusera på er kärnverksamhet.
  • Riskhantering och DPIA
    Systemet analyserar automatiskt era personuppgiftsbehandlingar och meddelar när en konsekvensbedömning (DPIA) krävs. Agera proaktivt, minimera risker och bevisa er efterlevnad.
  • Flexibilitet och anpassning
    Forma verktyget efter era processer. Lägg till egna kategorier och anpassa formulär för att spegla er verksamhets unika behov.
  • En plattform för båda rollerna
    Plattformen har dedikerade register och funktioner som stödjer er i rollen som både personuppgiftsansvarig och personuppgiftsbiträde.
  • Behörighetsstyrning
    Anpassa behörigheter globalt eller koppla dem till specifika organisatoriska delar, ända ner på enhetsnivå.
  • Översikt och spårbarhet
    Få omedelbar överblick med en övergripande dashboard, versionshistorik och möjlighet att exportera registerförteckningar direkt från verktyget. Ni har alltid full kontroll och kan snabbt ta fram underlag vid en revision.