Det händer nu Personal, Lön, Skolledning, Social & Dataskydd i konstant förändring

Expertintervju: Smartare rekrytering med employer branding aktiviteter som fungerar

Publicerad: 2017-11-23 av Draftit #HR #Marknadsföring #Personalfrågor

Tillsammans med sex experter fokuserar på hur aktiviteter för employer branding och arbetsgivarvarumärket kan stärka er rekryteringsprofil idag och imorgon. Detta är den andra delen i en artikelserie om employer branding. 

Expo HR 2017 med tema Medarbetarupplevelsen

HR fortsätter att växa både i betydelse och omfattning. Det talas allt oftare om medarbetarupplevelsen. Människan i organisationen får en större betydelse och ses mer och mer som en central konkurrensfördel.

Experterna reder ut employer brand(ing), och hur det formar framtidens organisationer

För en tid sedan tog vi initiativet och gjorde en eftersökning i sociala medier. Vi ville komma i kontakt med de som på något sätt hade praktisk erfarenhet av Employer Branding och se vad vi kunde lära av dem. Resultatet blev en artikelserie kring employer branding och att attrahera talang.

Lyckad intern kommunikation för HR-avdelningar

Vi går igenom hur du skapar en light-variant av en kommunikationsplan, samt diskutera olika kanaler och dess för- och nackdelar. Dessutom går vi igenom hur du skapar bra innehåll som påverkar. Du får konkreta tips på aktiviteter som bygger gemenskap och dialog inom organisationen.

Hur skapar vi en arbetsplats där alla generationer trivs och får maximalt utbyte av varandra?

Han kan gissa rätt på vilken bil du kör, hur din uppväxt var och några av dina grundläggande värderingar – bara genom att få ditt födelseår, antal syskon och var du bor. Jag sitter ner och äter en lunch med Anders Parment från Stockholms Universitet. Han forskar om konsumentbeteende och hur olika generationer relaterar till varumärken, konsumtion och arbetsmarknad.